sunnuntai 21. helmikuuta 2016

Juuso Kekkonen: Outo homo

 
(Kuvassa: Juuso. Valokuvaaja: Jalmari Eskelinen)
 
Mulle tuli Juuso Kekkonen mieleen ja näin, että viime kesän Helsinki Pride -viikolla kuvattu Outo homo -esitys on tullut myyntiin. Ostin sen heti ja lähes kolme tuntia vierähti taas loistavasti Juuson juttuja kuunnellen, nauraen ja kesää muistellen. Viimeksi kuvailin esityksenjälkeisiä tunnelmiani näin:
 
"Näin toista kertaa elämässäni Juuso Kekkosen "Outo homo" -monologin (Katso linkki!). Mun teki mieli kirjoittaa tästä todella pitkästi silloin kun näin esityksen ensimmäisen kerran, mutta en pystynyt tarttumaan kaikkiin mussa syntyneisiin ajatuksiin enkä pysty vieläkään. Jälleen tuntuu, että mulla voisi olla asiasta paljon sanottavaa, mutta parasta on jos näette sen itse.
 
Jos mä kirjoittaisin enemmän tästä aiheesta, mä kehuisin monin tavoin miten hienosti Kekkonen kertoo ihmisestä lajina sekä omasta elämästään ja arvoistaan. Mä olin taas katsojana täysin viihdytetty ja helvetin ylpeä siitä miten ihanan tervejärkisesti ja täsmällisin termein se puhuu ihmisen moninaisesta seksuaalisuuden ja sukupuolen kokemuksesta.
 
Tää show oli mun koko viikkoni paras ilta Pride-porukan seurassa. Mä käyn paljon teatterissa ja Outo homo on esitys, joka on naurattanut ja koskettanut mua kaikista eniten. Tärkeä uutinen on, että nyt Outo homo (suomeksi) ja Queer Homo (englanniksi) nauhoitettiin ja ne tulevat syksyyn mennessä myyntiin! Tuun varmasti ostamaan talteen sen samaisen esityksen, jonka yleisössä itsekin olin."
 
Se tapahtui taas. Joka kerta tämän monologin jälkeen mulla on sanaton olo. Oon tyytyväinen, iloinen, inspiroitunut ja motivoitunut. Esitys koskettaa mua, on hauska, herättää helvetisti ajatuksia ja jakaa tärkeää tietoa. On aivan loistavaa, että Juuso on kiertänyt ympäri Suomen sen kanssa, vienyt shown teattereihin ja kouluihin ja tavoittanut valtavan määrän nuoria ja aikuisia. Koko kahden tunnin ja neljänkymmenen minuutin mittainen megaesitys on saatavissa korkealaatuisena videona Juuson nettisivuilla hintaan 7,79 €. Maksun jälkeen sen voi katsoa suoraan selaimesta tai ladata tiedostona tietokoneelle ikuiseen omistukseen. Oon innoissani! Nyt se on mun. :)
 
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti