keskiviikko 6. elokuuta 2014

Tuhansien aneemisten homojen maa


Olin taannoin kuulijana keskustelussa, jossa monien suomalaisten sanottiin kääntyvän huumausaineiden polttelun puoleen, koska heillä on liikaa rahaa eikä mitään tekemistä. Voi olla totta. Seuraavaksi todettiin useiden suomalaisten olevan homoja ja lesboja, jos ymmärsin oikein, tästä samasta yltäkylläisyydestä ja päämäärättömyydestä johtuen. Ei voi olla totta.

Yksi puoli minussa on, että pidän miehistä. Mä en ole valinnut sitä asiaa, kuten en montaa muutakaan ominaisuutta itsessäni. Mulla ei ole aina ollut helppoa sen seurauksena, mutta melko loistavasti mä voin kaikesta huolimatta. Jos mä voisin valita haluanko juuri nyt - PAM - muuttua heteromieheksi, mä sanoisin, että en ikinä. Kaikki nää mun kirkkaat ja tummat tunteet tekee mun elämästä elämisen arvoista tai on vähintäänkin voimakas lisä siihen. 

Mutta joo! Tiedoksenne, että jos joku kysyy teiltä miksi haluatte saada nakkia tai piirakkaa vaikka teillä on sellainen jo, voitte vastata meillä menevän kansakuntana yksinkertaisesti niin hyvin, ettei vain ole mitään muuta tekemistä. On ihmisillä silti monia muitakin hulluja uskomuksia, eikä tää oo edes siitä heikoimmasta päästä. Jenkeissä on monia, joiden mielestä tornadot on Jumalan lähettämiä täsmäiskuja homomyönteisille alueille.

Niin. Jos mä olisin amerikkalainen kiinteistövälittäjä, mulla olisi iso kiusaus suostutella homopariskuntia muuttamaan joukolla tämmöisten ihmisten naapuriin. Mahtais pappia kuumottaa kun kaksi miestä pitäisi toisiaan kädestä kiinni ja ehkä jopa vaihtaisi pusun! Kuumottamisesta puheen ollen: Mahtaakohan joku Suomessa aidosti sisimmässään miettiä, että onko tää trooppinen kesä Jumalan kiitos lakivaliokunnalle tasa-arvoisen avioliittolain vastustamisesta? Vai johtuisiko sää kuitenkin sellaisista muuttujista, joista voi oppia lisää vaikka säätiedotuksista?

Ja hei, miksi jenkkien oli niin pitkään vaikeaa hyväksyä avoimesti homoseksuaaleja miehiä osaksi armeijaa? Miettikää miten uskomaton etu sodankäynnissä olisi erikoisjoukko, joka pystyy aiheuttamaan alueellisia luonnonmullistuksia värikkäillä ilmapalloilla ja persepanoilla!

...

No niin.

...

Rauhotu.

Se mitä mä haluan sanoa on, että osoittaa täydellistä välinpitämättömyyttä syy ja seuraus -suhteita kohtaan kun niitä vedellään hölmöjen assosiaatioiden pohjalta mihin vaan. Siksi mä kannatan ilmiöiden järjestelmällistä tutkimista enkä myyttisiä tarinoita.

2 kommenttia: