lauantai 31. elokuuta 2013

Terve!


Blogin nimi on "Homoksi kasvamisesta". Mä olen ihminen, joka yrittää luoda itselleen sellaisen elämän kuin haluaa - tai ainakin hyvän elämän. Yksi huomion arvoinen osa hyvän elämän tavoittelua ja minua on, että mä satun pitämään saman sukupuolen edustajista. Tässä on epätäydellinen lista muista asioista, joista pidän:

Rannat, pilvet, taivas, aurinko, kertomukset, yhteisymmärrys, korkeat paikat, kauniit unet, arvoitukset, piirtäminen, pulkkailu ja kuuma kaakao, hyvässä seurassa leffojen katsominen, yksin autossa laulaminen, soutuveneily ja mato-ongella kalastaminen, tiede, rakkaus, älypelit, suklaa, läheisten naurattaminen ja lintujen ruokkiminen.

On muuten jännää, että jonkun toisen ajatuksissa mä olen oman sukupuoleni edustaja. Se on aika hieno titteli, melkein kuin kansanedustaja. Naiset monesti puhuu siihen tyyliin, että yksi äijien tehtävistä on olla esimerkkinä pojille: miehen malli. Niin kai. Minä olen minä ja jos joku mun kanssani tekemisissä olevista nappuloista siitä jotain inspiraatiota kasvuunsa saa, niin oikein kiva.

mä haluun rakastaa
enkä ketään vihata
jos se ei kelpaa
niin antakaa mun olla

Saksa on ensimmäinen Euroopan maa, jossa otetaan syntymätodistuksissa käyttöön kolmas sukupuoli. On aika rajua ajatella, että Suomessa monesti vauva leikataan nopeasti pojaksi tai tytöksi, jos tämä on intersukupuolinen. Lapsen mielipiteen selvittäminen on siinä tilanteessa mahdotonta ja toisaalta leikkaamatta jättämisenkin psykologisia vaikutuksia on vaikea ennustaa, joten tuntuu mahdottomalta löytää joku hyvä ja oikeudenmukainen vastaus siihen, mihin muotoon tätä asiaa koskevat lait olisi kaikista viisainta viilata.

Seurailen Youtubessa muutamaa transsukupuolista nuorta aikuista, joista yksi käy läpi hormonihoitoa ja kertoilee aina välillä videomuodossa omia kuulumisiaan ja tunteitaan. Välillä se on onnensa huipulla, välillä taas aivan rikki ja monesti se pitääkin päivitysten välillä pitkiä taukoja. Aina tuun itekin hyvälle tuulelle kun sille kuuluu hyvää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti