sunnuntai 6. joulukuuta 2015

Miten selvitään sadepäivästä?



Ulkona sataa ja on kurjaa. Sisällä on lämmin ja mulla on sateenkaarisukat. Veli soitti tänään ja kyseli seuraa, mutta oon viime aikoina lähtenyt niin monta kertaa soitosta liikkeelle vaikka keskellä yötä, että kyllä taas yhden kerran sopii sosiaalisesta elämästä kieltäytyäkin. Hoidin jo aikaisin pois pakolliset menot ja nukuin hyvät päiväunet. Siksi oon hereillä vielä tähän aikaan.

En jaksanut kokata, mutta olin kiitollinen menneisyyden itselleni suuresta kauppareissusta, jonka jäljiltä mulla on sekä pakkasessa että kuivakaapissa kiinnostavaa ruokaa, joka säilyy pitkään. Testasin tänään ovo-vegetaarisia epälihapullia (Hälsans Kök) ja luin paketin ainakin neljä kertaa todetakseni, ettei niissä ihan oikeasti ole yhtään lihaa. Pakko oli uskoa. Mun syyskuun alussa alkanut ovo-lakto-vegetaristinen ruokavalioni on toiminut tosi hyvin enkä ole kovalla vaivalla etsinyt mitään huijausruokia, mutta oli hauskaa löytää sellainen.

Pelasin tänään Hearthstonea ja sain Jainalla 500 voittoa täyteen. Mulla on siinä korttipelissä nyt neljällä hahmolla 500 voitettua ranked-matsia. Korttia lätkiessäni katselin paljon Youtube-videoita, muokkasin sarjakuvia ja pistin päivityksiä jonoon.



Iltapalaksi söin klementiinejä, suklaata ja join kaakaota. Oon huomannut, että kun säilytän suklaata piilossa, mulle tulee himo harvemmin ja levyt tai patukat säilyy vähän pidempään. Oli aivan ihanaa voida kaivaa levy esiin ja mussuttaa sitä samalla kun tuuli ulvoi ja sade hakkasi täysillä ikkunaan.

Haluan sanoa, että on oman jaksamisen ja mukavuuden tunteen edistämisen vuoksi tärkeää omistaa jokin sateenkaarivaatekappale, oli se sitten mummon rakkaudella kutomat sukat tai kesällä Pride-kojusta saatu pinssi. Ei vähennä asusteen arvoa yhtään, vaikka sitä käyttäisi vain harvoin tai omaksi ilokseen. Rohkealla mielellä ollessani oon piristänyt itseäni laittamalla joko sateenkaarivanttuut tai -sukat päälle jopa töihin, vaikka en muuten siellä pidä lainkaan meteliä seksuaalisuudestani tai turhaan näistä teemoista keskustele. Tuntuu hyvältä kun asiakkaat ja työkaverit eivät provosoidu mun vaatevalinnoistani ja päivä kulkee ihan normaalisti. Korkeintaan joku kommentoi, että onpa kivat sukat.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti