keskiviikko 15. toukokuuta 2013

Syrjinnästä ja asenteista


Kansainvälistä homofobian vastaista päivää vietetään 17.5.2013. Tähän kuuluu erilaisia keskustelutilaisuuksia ja tapahtumia, joita voit tutkia 1705.fi-sivustolla. Aika näppärästi tuolta löytyy myös "Mitä homofobia on?" -osuus ja homofobikkotesti.

Testiä tehdessäni ajattelin saavani miinuspisteitä kysymyksestä, jossa udeltiin mitä mieltä olen Sillä silmällä -ohjelmasta. En tykkää katsella kun HOMO stailaa HETERON. Mua ärsyttää miten paljon sellaiset show't vahvistaa stereotypioita. Tästä huolimatta lopputuloksessa todettiin parilla lauseella mun suhtautuvan täysin luontevasti myös ihmisiin, jotka eivät ole perusheteroita.

Sen verran voin sanoa, että onneksi yleinen asenneilmapiiri kehittyy jatkuvasti parempaan suuntaan. Oon silti helvetin kyllästynyt siihen vihaan ja väkivaltaan, mitä seksuaali- ja sukupuolivähemmistöt osakseen saa. Homofobia on huono sana ilmiölle koska mä uskon, että homot tässä tilanteessa enemmän joutuu pelkäämään kuin homovastaiset ihmiset. Se on syrjintää ja eriarvoisuutta, ulkopuolisuutta, koulukiusaamista ja baaritappeluita.

Koskaan ei voi miellyttää kaikkia, mutta suurin osa ihmisistä on pohjimmiltaan järkeviä ja hyväntahtoisia. Siksi mä uskon, että kaikki järjestyy. Mä haluan lasten kasvavan hyväksyvässä yhteiskunnassa, jossa on ihan se ja sama sattuuko tykkäämään tytöistä, pojista tai vaikka molemmista. Ja poika voi laittaa vaikka hameen päälle. (Hui!)

Hei, jos et muuta homofobian vastaisena päivänä tee niin tutustu aloitteeseen tasa-arvoisesta avioliittolaista. Kiitos.

1 kommentti:

  1. Taas vaihteeksi täytyy todeta että en vois olla yhtään enempää sun kanssa samaa mieltä. Nimimerkillä minut on kasvattanut aika hemmetin monta "homofoobikkoa" ja silti minusta on kasvanut tällainen. :D

    VastaaPoista